Turtips om sommeren fra Solheimstulen turisthytte

Solheimstulen er et ypperlig utgangspunkt for fotturer og sykkelturer på Hardangervidda og Imingfjell. Om vinteren er det et naturlig startsted for fjellskiturer på Hardangervidda øst.

Trekanten på Hardangervidda øst

Ønsker du en sikkerlig utfordring? Hva med 72,5km fordelt på tre magiske hytteovernattinger. De aller fleste starter turen på Solheimstulen og går til Mårbu - Rauhelleren før de igjen avslutter på Solheimstulen. Dagsettappene er på 20-30 km.

Badetur til Beltetjønn

Beltetjønne er et lite, grunt og idyllisk vann med ei fin lita sandstrand. Vellegnet badeplass for alle aldre. Ligger langs den merka ruta fra Solheimstulen og vestover inn på Hardangervidda, mellom Solheimstulen og Dyregravshalle.

Imingfjell rundt på sykkel

48 kilometer med høyfjell, lun furuskog, flotte sjøer og vann. Fantastisk vertskap på Solheimstulen Turisthytte og Imingfjell Turistheim.

Tur til fangstanlegget Dyregravshalle

Dyregravshalle ved Store Nordmandsslepa er et stort, gammelt fangstfelt for rein med ca. 100 dyregraver og ledegjerder. Hardangerviddas største fangstanlegg. Informasjonstavle som forteller deg historien.