Tilbake til Solheimstulen
Kart

Slik kommer du deg til Solheimstulen turisthytte

Solheimstulen turisthytte ligger idyllisk til i fjellandskapet, med enkel adkomst hele året. Hytta ligger ved foten av Hardangervidda, med storslått natur som omgir området.

Med bil
Veien til Solheimstulen går langs fylkesvei 40 til Rødberg, der du tar av mot Smådølveien som tar deg helt frem til hytta. Dette er en helårsvei, så det er enkelt å komme seg dit både sommer og vinter. For oppdatert trafikkinformasjon, anbefales det å sjekke Statens Vegvesens nettsider før avreise.

Parkering ved Solheimstulen turisthytte er gratis for overnattende gjester, noe som gjør det lettvint for de som ønsker å utforske området til fots eller på ski. Parkering inne på Solheimstulens område er forbeholdt våre overnattende, gjester og kafegjester (gratis parkering). Andre besøkende bes parkere utenfor vårt område, nedover Jønndalsvegen. Det er fra 01.01.24 automatisk bom (Norgesbom) inn Jønndalsvegen. Registrering ved utkjøring, med betaling via www.youpark.no. Mer informasjon finner du ved bomstasjon.

Med buss
Selv om Solheimstulen ikke har direkte bussforbindelse, er det mulig å ta buss (420 bussen) fra Kongsberg i retning Geilo, og gå av bussen i Uvdal som er nærmeste holdeplass fra Solheimstulen. Rutetider