Turtips til fotturer rundt Rauhelleren

Rauhelleren turisthytte ligger idyllisk til i et variert fjellandskap, og byr på fantastiske fotturmuligheter i Hardangervidda Nasjonalpark. Her kan du oppleve alt fra korte dagsturer til lengre fjelleventyr i "lettgått" terreng. Stiene rundt hytta tar deg gjennom frodige daler, over steinete rygger, og byr på fiskemuligheter til den som er ute etter det.

Topptur til Store Skrekken 1429moh

Store Skrekken er en topp 1429 moh, på sørsiden av Langesjøen på Hardangerividda. Her er det en flott, gammel steinvarde, og 360-graders utsikt over Hardangervidda.

Halne - Skaupa - Rauhelleren (kombinert båttur og fottur)

Denne turen byr på båttur over Halnefjorden, og en dagsettappe på 13km inn til Rauhellern. Med en overnatting på Rauhelleren har du en komplett helgtur!

Trekanten på Hardangervidda øst

Ønsker du en sikkerlig utfordring? Hva med 72,5km fordelt på tre magiske hytteovernattinger ved Solheimstulen, Mårbu og Rauhelleren. Dagsettapper på 20-30 km.