På vei fra Nørdstedalseter til Arentzbu

Dagsturer | Nørdstedalseter

Nørdstedalseter er et knutepunkt i ruta mellom Jotunheimen og Breheimen og er et godt utgangspunkt for deg som vil rusle kortere turer i det vakre området, og for deg som vil ut på topptur.

Publisert: 03. oktober 2023
Artikkel

Topptur til Middalsnosi

4 timer
​​​​​​​Middels

En kort topptur på 3 til 4 timer til Middalsnosi fra Nørdstedalseter med flott utsikt over blant annet Fortunsdalen. Denne turen passer også for barn.

Topptur til Liabrekulen

7 timer
Krevende

Skal du se Jotunheimen på nært hold, finner du ikke et finere utsiktspunkt!

Dagstur til Medalsbu

6 timer
Krevende

Tur til Medalsbu er en fin dagsaktivitet med oppstart fra Nørdstedalseter.

Medalsbu er en gammel steinbu fra 1938 som forfalte og ble gjenreist i 2005. Du kan sykle eller kjøre bil til Middalsvatnet eller tar beina fatt på grusveien innover Middalen.

Annet:

Breføring over Fortundalsbreen

Vi fører over Fortundalsbreen på enkelte dager gjennom sommeren. Mer informasjon i sesong.

Nyt et forfriskende bad i badekulpen

Et lite morgen-,eller kveldsbad i badekulpen nedenfor hytta er absolutt å anbefale på varme sommerdager, passer perfekt for både liten og stor.

Våtdrakt anbefales tidlig på sesongen