Person som renner nedover en bakke på ski

Nå kan du bestille opphold for 2025

Er du i gang med å planlegge neste års vinter- eller sommertur i Skarvheimen? Nå kan du bestille opphold hos oss for 2025.

Publisert: 14. oktober 2024
Artikkel

Geiterygghytta ligger perfekt plassert for både vinter- og sommerturer i vakre Skarvheimen. Hytta er et knutepunkt for rutene mot Finse, Aurlandsdalen og Iungsdalen sommer som vinter. Og med enkel tilkomst ca. 3 km inn fra FV. 50 mellom Hol og Aurland kan alle ta turen til oss på Geiterygghytta. Du er mer enn gjerne velkommen til å bo her noen dager og oppleve den fantastiske naturen og de fine dagsturene rundt oss.

Vinterstid må du ta deg til oss på ski eller truger. Noen turer er lange, mens andre er kortere og alle ruter er kvistet slik at du kan ferdes trygt i vinterfjellet fra hytte til hytte i Skarvheimen. Det er også kvistet løype inn fra Vesterdalsvatnet ved Fv. 50 mellom Hol og Aurland ca 4 km i lettgått terreng som passer for alle. Parkering ved Vesterdalsvatnet.

Sommerstid er det t-merkede ruter i alle retninger om man går fra hytte til hytte. Man kan også komme gående eller ha med sykkel eller barnevogn inn grusveien/bomveien fra Fv. 50 mellom Hol og Aurland ca 3 km. Parkering i begge ender av Geiteryggtunnelen.

Vi tilbyr bagasjetransport til og fra Aurlandsdalen turisthytte, Steinbergdalshytta, parkeringsplassen på østsiden av Geiteryggtunnelen sommerstid og fra parkeringen ved Vesterdalsvatnet vinterstid.

Våre åpningstider i 2025 er:

Vinter: 28 februar - 4 mai

Sommer: 27 juni - 14 september

Vi har åpen kafè mellom kl 1200 og 1600 hver dag hele sesongen og serverer ulike lunsjretter, vafler, bakst m.m

Bestill opphold

Bestilling for 2025 er åpen og du kan sikre deg plass allerede nå!

Bestill opphold her

Aktivitetskalender

Se hva som skjer på Geiterygghytta. Her finner du ulike turer, kurs og aktiviteter du kan melde deg på!

Se vår aktivitetskalender her

Velkommen til oss på Geiterygghytta!