Lyst opp telt i nattemørket

Vinterens turer og kurs med Fjellboms

Denne vinteren, som i fjor, inviterer Fjellboms deg til å utforske magiske vintereventyr på Finse, en av Norges mest spektakulære høyfjellsdestinasjoner. Vil du lære om ekspedisjonslivet, bli trygg i bratt terreng, eller prøve en snøhuletur? Meld deg på et av Fjellboms' kurs og opplev vinterens skjønnhet på nært hold.

Publisert: 14. juli 2024
Inspirasjon

Vinterturkurs fra Finse

• Mars 2025

Kunne du tenkt deg å prøve ekspedisjonslivet? Men tenker at å krysse Nordpolen blir litt voldsomt, og at det egentlig er ganske digg med hjemmelaget mat og en varm dusj? I mars og april har Fjellboms og Finsehytta gleden av å invitere til vinterkurs. Her får du prøvd deg med pulk, sovepose og vintertelt, men også ei god seng og deilig mat på Finsehytta.

Mer info kommer

Skredkurs på Finsehytta

• Mars 2025

Snø, vind og varierende vær er noe av det som kjennetegner Finse. Nettopp derfor er Finsehytta et perfekt utgangspunkt for å lære seg trygg ferdsel i bratt terreng. Legg til god mat, hyggelig selskap og dyktige instruktører og du har oppskriften på en fantastisk helg!

Mer info kommer

Snøhuletur for voksne

Dato: 17.- 29. februar 2025

For de eventyrlystne tilbyr Fjellboms spennende snøhuleturer. Lær å bygge din egen snøhule og tilbring natten i ditt selvlagde vinterpalass. Dette kurset gir deg innsikt i overlevelsesstrategier og vintercamping, samtidig som du får en unik naturopplevelse. Ingenting slår følelsen av å krype ned i en varm sovepose i en snøhule du selv har laget.

Trykk her for å se mer om dette kurset

Ekspedisjonskurs på Finse

• 9. - 12. januar 2025
  • 23. - 26. januar 2025
  • februar 2025

Er du klar for å ta steget til vintercamping? Fjellboms’ ekspedisjonskurs gir deg grundig opplæring i alt fra pakketeknikk og leirslagning til navigasjon og sikkerhet i ekstreme forhold. Dette kurset er perfekt for deg som vil utfordre deg selv og lære av erfarne ekspedisjonsledere.

Trykk her for å se mer om dette kurset