Tilbake til Aktuelt

Randi Horghagen kåret til årets oppdalsambassadør 2024

Vertinnen på Gjevilvasshytta, Randi Horghagen, er årets vinner av den prestisjetunge tittelen "Årets Oppdalsambassadør". Under åpningen av Fjell- og Fårikålfestivalen ble prisen utdelt, og det var ingen tvil om at årets vinner er en av bygdas sterkeste profiler når det gjelder å løfte frem Oppdal som reisemål.

Publisert: 08. oktober 2024
Bestyrer Randi Horghangen på Gjevilvasshytta
Randi Horghagen, bestyrer og vertinne på Gjevilvasshytta i Trollheimen Foto: Jasemin Folvik

En verdig ambassadør for Oppdal

Med sine 25 sesonger som vertinne på den historiske Gjevilvasshytta har Randi satt Oppdal og Gjevilvasshytta på kartet både nasjonalt og internasjonalt. Hennes smittende entusiasme og gjestfrihet har trukket tusenvis av besøkende til bygda, og i følge juryen er det hennes varme og imøtekommende vesen som har gjort Gjevilvasshytta til et populært stoppested for både lokale og tilreisende.

– Stedet hun jobber på har gjort Oppdal kjent langt utenfor kommunens grenser, og juryen påstår at dette skyldes hennes positive og imøtekommende fremtoning, sa ordfører Elisabeth Hals under prisutdelingen.

Et liv viet til Oppdal

Randi kom til Oppdal for å gå på idrettsgymnaset og har vært en fast del av lokalsamfunnet siden. Gjennom sitt lange virke på Gjevilvasshytta har hun bidratt til å fremme Oppdals unike natur, kulturhistorie og friluftsaktiviteter til alle som besøker stedet.

– Hun har tidligere uttalt at "Å gjøre andre glade, gjør meg veldig glad". Dette sier alt om hennes engasjement for både Gjevilvasshytta og bygda, fortsetter Hals.

Randi Horghagen er et levende symbol på den gode gjestfriheten som Gjevilvasshytta er kjent for. Gjennom årene har hun ønsket tusenvis av gjester velkommen og sørget for at alle føler seg som hjemme. Gjevilvasshytta har vært i drift i over 100 år, og Randi sitt vertskap har de siste årene vært en viktig del av denne historien.

– Hun gjør en fantastisk jobb med å representere Oppdal på en god måte. Hennes varme og omtanke har ført til at mange kommer tilbake igjen og igjen, avslutter Hals.

Et forbilde for alle vertskap

Randi Horghagen har gjennom sitt arbeid ikke bare vært en ambassadør for Gjevilvasshytta, men for hele Oppdal. Hennes innsats gir bygda et positivt omdømme og bidrar til at stadig flere får øynene opp for Oppdal som en destinasjon de vil besøke. Dette gjør henne til en verdig mottaker av årets ambassadørpris.

Vi gratulerer Randi med den velfortjente tittelen som Årets Oppdalsambassadør!

Randi Horghagen, bestyrer og vertinne på Gjevilvasshytta i Trollheimen
Foto: Julie Maske

Bestill overnatting på hyttene
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.
Bestill overnatting på hyttene
Gjevilvasshytta
Gjevilvasshytta i Trollheimen. Kåret til Norges fineste betjente DNT-hytta.
Gjevilvasshytta