Digital Guide intro

Oppdag byens rike historie på en helt ny og engasjerende måte! Vi presenterer stolt vår nye digitale guide, som tar deg med på en spennende reise gjennom historien, med fascinerende bilder og videoer av byens mest ikoniske steder. Opplev denne fantastiske digitale løsningen som gjør vår historie levende. Ikke gå glipp av sjansen til å se vår by med nye øyne!

Publisert: 12. september 2024
Artikkel

Vi i KOT har vært med på å gi barna et tilbud sammen med den digitale appen.

Det er spennende historie i og rundt Kongsberg, men for barna kan det være fint å ha noe annet enn mobilen å følge med på også. Så vi har laget fysiske merker som barna kan lete etter og et bingobrett for turen.

Dette er hentet fra infoside om appen:

Livepainting (Snakkende Bilde)

Livepainting tar brukerne med tilbake i tid ved å la dem møte kjente Kongsbergprofiler som Poul Steenstrup, Birger Ruud og Christian IV. Disse historiske figurene deler sine historier på utvalgte punkter langs rutene. For eksempel, ved punktet i Hannibal, forteller Birger Ruud om broren Sigmunds stratosfærehopp, noe som gir en levende og engasjerende opplevelse.

En helhetlig opplevelse
Alle rutene i Digital Guide er utstyrt med audioguider, tekster og bilder/videoer som supplerer den interaktive opplevelsen. Dette gjør det mulig for brukerne å dykke dypt inn i byens historie og kultur på en engasjerende og informativ måte.

Vi samarbeider med Kongsberg og Omegns Turistforening. Vi ønsker at alle skal ha en fin tur, og KOT har laget egne barneløyper for turene.

Barna kan gå på jakt etter merker satt ut langs løypene eller prøve seg på Turbobingo.

Alle funksjonene i appen som er i regi av Kongsberg sin digitale guide er gratis, og krever ikke premium abonnement.

Bli frivillig i Kongsberg