Tilbake til Aktuelt og nyheter

Kajakk teknikk-kurs på Strondafjorden

Denne helgen i juli var det teknikk-kurs på Strondafjorden. Vi møttes litt spente på Fagernes camping der Ellen og Per Olav gikk gjennom hva vi skulle gjøre gjennom kurset. Så var det ut på vannet og været var bra med lite vind. Hovedfokuset på teknikk-kurset var å bli bedre på det vi allerede hadde lært på grunnkurset, samt å lære noen ny tekniker og øve på disse.

Publisert: 13. oktober 2024
Skrevet av: Torkjell Haugen
Turreferat
Tauing Foto: Torkjell Haugen

Vi tok en tur om Leirasanden hvor hele padlerunden ble brukt til å øve, få gode tilbakemeldinger og oppleve mestring. Vi fikk også prøve på tauing i ulike former og å ha med «skadd» medpadler, hvor vi da måtte være flere i tauelaget. En ekstra padler ble satt til å støtte opp om den skadde i kajakken.

Strandhogg Leirasanden Foto Torkjell Haugen

Siste delen av kurset ble brukt for å øve på kjente redningsteknikker og å lære noen nye. Alt i alt et godt kurs som ble godt gjennomført av dyktige instruktører. Vi dro hjem med litt mer kompetanse og litt mer kunnskap som det kreves at vi øver mer på, for å bli en enda tryggere og bedre kajakkpadlere.