Kajakkleie

Lei kajakk av oss om du skal være med oss på tur, delta på kurs eller vil padle på egenhånd!

Publisert: 24. mai 2024
Artikkel

Vi har 13 kajakker for voksne til utlån (se prisoversikt under.)
Link til oversikt over utleiekajakker finner du nederst på siden.

I tillegg har vi 5 kajakker for barn og ungdom. Disse lånes ut gratis, men en voksen må stå som leietaker og må være tilstede under padleaktiviteten!

Å leie kajakk i forbindelse med klubbens arrangementer har ingen krav til kurs (fordi klubben har turleder for aktiviteten).

Dersom du skal padle på egenhånd, må man ha gjennomført grunnkurs hav for å kunne leie kajakk. Den som har grunnkurs hav kan leie både til seg selv og andre, men tar samtidig ansvaret for sikkerheten til sine medpadlere som ikke har kurs.

Priser:

• Onsdagspadling: Kr 100,-
  • Dagsleie/døgn: Kr 150,-
  • Helg (helgekurs eller tur fredag-mandag morgen): kr 350,-

Inntektene fra kajakkutleie går til å drifte, vedlikeholde og oppgradere kajakkparken i klubben.

Leien inkluderer kajakk, åre, flytevest og spruttrekk.

Hjelp oss å holde kajakkene i så god stand som mulig, ved å være forsiktig i bruk og håndtering. På den måten kan alle kajakker være tilgjengelig for utleie hele tiden og vi slipper unødvendig reparasjoner.

Slik leier du

Det er to måter å leie kajakk på avhengig av om du er medlem eller ikke:

Leie av kajakk til medlemmer av SHKK (dvs er i SHKK Spond-gruppe):

1.      Melde ønske om leie av kajakk:

i.     Legg inn kommentar i Spond-arrangementet at du ønsker å leie kajakk

ii.    Padle på egenhånd? Send Spond-melding til Arne Berg (utleieansvarlig)                     eller e-post til shkk@dnt.no

2.      Avtal utlevering

• Ved fellesturer/onsdagspadling: Med turleder
  • Padle på egenhånd: Med utleieansvarlig Arne Berg

3.      Du mottar betalingsforespørsel i Spond etter at leien er avsluttet.

• Denne betales med kort på nett i Spond sin godkjente og sikre løsning.

Leie av kajakk til ikke-medlemmer (eks ved kurs eller andre)

1.      Meld inn ønske om leie:

i.     Legg inn kommentar ved påmelding med ønske om å leie

ii.     Hvis du skal padle på egenhånd, send e-post til utleieansvarlig.

2.      Avtal utlevering

• Ved kurs: Med kursansvarlig
  • Padle på egenhånd: Med utleieansvarlig Arne Berg

3.      Betaling til DNT Ringerike gjøres via Vipps #113915.

Hvis det er problemer knyttet til leie av kajakk, kontakt utleieansvarlig på e-post  eller tlf 982 15 797.

Utleiekajakker

Her kan du se en oversikt over utleiekajakker

Generelle regler for leie av kajakk

Kajakken kan leies inntil 3 døgn hvis ikke annet er avtalt.

Når du padler på egenhånd stiller ikke klubben med turleder. Se derfor på værmeldingen og vurdér forholdene før du tar beslutningen om du skal padle eller ikke.

Den som står som leietaker har ansvar for sikkerheten for øvrige deltakere på turen som leier kajakk.

Sjekk nummeret på kajakken.
Sjekk for evt skader både før og etter (si fra til utleieansvarlig dersom det er skader og meld fra via e-post til shkk@dnt.no ).

Evt kansellering må gjøres i samråd med utleieansvarlig i klubben. Refusjon kan kun kreves dersom kansellering gjøres senest dagen før leieperioden starter.

Bli frivillig i DNT Ringerike