Tilbake til Aktuelt

Turreferat
Sandåkersetra
Rast ved Sandåkersetra Foto: Bjørg Synøve Stigsrud

9 turdeltagere og 1 leder møttes søndag formiddag for tur fra Nyseterlia til Grønknuten.  Det var fint turvær.

Vi gikk den nymalte blåmerka stien opp og inn til Sandåkersetra. Der hadde vi en liten rast i sola.

Videre gikk skauleis via et tjern, som far kalte Norgestjern og inn på sti som går opp til Grønknuten, 681 moh. Der var det fint skue både til Norefjell og ut i Tyrifjorden.

Retur gikk vi Østertjern, hvor vi hadde rast nr. to.  Ei av turdeltagerne tok seg et lite bad.

Vi fortsatte ned til den blåmerka stien og gikk den tilbake langs Store Bergsvatnet. Vi svingte av den merka stien og gikk traktorveien ned til bilene.

Det var masse vann i alle bekker og myrer som skapte litt utfordringer.  De fleste ble våte på veien, men alle var blide og fornøyde med turen.

Referat ved turleder Bjørg Synøve Stigsrud.

Bad

Noen var spreke og tok et bad. Foto: Bjørg Synøve Stigsrud.

Bli frivillig i DNT Ringerike