Tilbake til Aktuelt

Flaggheising for vår nye hytte på Løvøya

DNT Horten eier nå Løvøyhytta.

Publisert: 05. oktober 2024
Foto:

DNT Horten signerte 1. september kjøpsavtalen på Løvøyborgen. Vi har vært på utkikk etter en mer kystnær hytte en god stund, og denne gange bød muligheten seg da avholdsforeningen Juvente skulle selge sin hytte på Løvøya.

Vi har fått 3,8 millioner av Sparbankstiftelsen 1 BV, og det finnes også flere søkadsmuligheter. Etter kjøpet har vi fortsatt solid økonomi.

Med byggmester Svein Jacobsen med på laget, har vi fått konstantert at hytta fortsatt er i god stand. Vi vil sette opp en prioriteringsliste for hva som må gjøres først, og tar prosjektene fortløpende deretter. Hytta har 8 sengeplasser, kjøkken, toalett og en stue med fantastisk utsikt. På tomten utenfor er det mer enn nok plass til å boltre seg. Nedenfor er det strandlinje med en fin brygge for å ta seg en dukkert.

Vi tenker i første omgang at hytta skal bli et samlingssted for Barnas Turlag, og håper etterhvert at DNT Ung skal få en oppsving igjen. Vi ser også for oss at den kan være et turmål for kajakkgruppa, noen av Seniorgruppas turer og for Aktiv i 100.

Vi er utrolig stolte av dette nye eierskapet. Samtidig så vil vi påpeke at aktivitetsnivået og engasjementet rundt Knudsrødhytta ved Borrevannet vil bestå. Nå har vi to fantastiske perler og ivareta, og som vil være tilgjengelige for allmenheten.