Grunnkurs kano

Den 2. til 4. oktober hadde UN grunnkurs kano på Sagvollen i strålende forhold.

Publisert: 22. oktober 2024
DNTs tilbud

For at deltagerne i UN skal kunne bli nærturledere i kano må de starte med grunnkurs og våtkort. Dette ble gjennomført i høstferien, og selv om det var friskt i både vannet og lufta var forholdene utmerket for kurset.

14 av 15 UN-deltagere var med og fikk godkjent våtkort. De måtte vise at de kunne gjennomføre redningsaksjon ved kompisredning og generel padleteknikk, planlegge og gjennomføre en liten padletur med gruppa som inneholdt både orientering, camp og tidsplanlegging.

Dagene ble nytt i strålende sol med lite vind, så forholdene var perfekte for deltagerne.

I tillegg til kurset fikk UN også teste hvordan en DNT-hytte fungerer og måtte drive Kjørestua på Sagvollen som basecamp selv.

Et supert møte med både gruppa, friluftslivet og turlederrollen