Gratis deltagelse for barn og unge

DNT Drammen og Omegn ønsker alle barn og unge velkommen med på felles friluftsopplevelser. De fleste av våre turer er helt eller delvis gratis, men ikke alle. Vi ønsker at våre friluftsaktiviteter skal være inkluderende, og mottar støtte til å dekke gratisplasser for de som behøver dette.

Gjelder alle turene:
Turene som innebærer overnatting, mat, reise, spesielt utstyr og liknende, vil koste en del penger. Tilbudet om gratisplasser gjelder familier med barn (0-24 år) som ikke deltar på fritidsaktiviteter, strever med deltakelse på skolen, har vedvarende dårlig økonomi eller av andre årsaker har behov for å få dekket opphold.

Ved spørsmål: ta kontakt med: midia.hesso@dnt.no

Du trenger ikke skrive søknad eller begrunne hvorfor du og din familie trenger gratisplass, men vi trenger at:

Epost må inneholde:

1. Info om søker:

Fullt navn
E-post

2. Søknaden gjelder for følgende personer:

Navn
Fødselsdato
E-post

3. Skriv kort om dere har deltatt på tur med oss tidligere og/eller hvilken erfaring dere har med friluftsliv.

Sendes til Midia Hesso, midia.hesso@dnt.no

Følgende turer tilbyr vi én til flere familier gratisplass høsten 2024:

Overnattingstur:

Familie tur fra 08.11 til 10.11 på Sætren gård.

Sosial dag for barnefamiler, med overnatting fra fredag-søndag. Alt er tilrettelagt fra DNT, og det blir felles aktiviteter på dagtid + måltider.

Klatredag på Klatreverket i Drammen:

På  fredager med oppstart etter høstferien(uke 40) tilbyr vi familieklatring i samarbeid med Klatreverket i Drammen. Oppmøte er kl. 18:00 - 20:00. Tilbudet er for alle uavhengig av klatreferdigheter. Klatreverket ligger i Tollbugata 115.

Bli frivillig hos oss
Topp 7 i Bymarka utenfor Trondheim.
Bli frivillig hos oss