To personer går langs blikkstille kulp med solnedgang i havgapet.

Linker: Turperler på Vestlandet

Aktuelle linker fra foredraget «Turperler på Vestlandet» av André Marton Pedersen. Eventyret er der ute!

Publisert: 16. november 2023
Skrevet av: André Marton Pedersen
Inspirasjon

Takk for at jeg fikk holde foredraget for dere. Her er linker til turene + noen bonustips. Dere kan også se turpgrammet til Turlaget og andre relevante linker.

Har DU en turperle du gjerne vil dele, eller har innspill på foredraget? Ta kontakt med andre.marton.pedersen@dnt.no.

Riktig god tur!

Her er turene i Øygarden

Det er fint å gå til Maggavikja når det er store bølger, men husk å være forsiktig og holde god avstand til havet.

Ta bedriften med til Rongevær og Alexander Grieghytten
Rongevær, 18. november 2022.

Ta bedriften med til Rongevær og Alexander Grieghytten

La gode kollegaer oppleve en turlagshytte. Disse hyttene passer for bedrifter, lag og organisasjoner.

Les videre

Osterøy

Liker du Osterøy anbefales også Bruviksnipa.

Dronningstien

Folk kommer langveisfra for å se de fire flotte fossene opp Husedalen. Se video fra turen her.

Dronningstien er den mest søkte turen på ut.no.

Liker du Dronningstien bør du også gå Oksen, på andre siden av Hardangerfjorden.

Oksen (1241 moh.) ved Hardangerfjorden. Dronningstien bak til venstre.
Bli medlem i Turlaget

Setter du pris på T-merkede stier, rimelige DNT-hytter og naturvern? Bli medlem og støtt arbeidet vårt med å få flest muliig folk ut på tur.

Les videre

Kvam

Slik bruker du en turlagshytte

Hyttebesøket fra A til Å

Betal hytteoppholdet med mobilen

Støtt Turlaget - bli medlem her

André sine personlige tips...

Vinnesholmen er en gammel husmannsplass på Fusa som kan leies. Ligger nydelig til i et friluftsområde med fin badestrand, båt, SUP og kajakker. Flott utsikt, familievennlig.

Her er beliggenheten til kulpen på Møkster. Du følger rød løype. Hvis du er usikker på løypen, bare spør lokalbefolkningen. Alle vet hvor kulpen ligger.

Sjekk også ut Bergen og Omland Friluftsråd sine nettsider. De drifter mer enn 220 friluftsområder, og har mange fine steder og teltplasser. Området dere såg i foredraget var Kalsundholmen i Austevoll.

Kabinene Null meter over havet

Kalsundholmen friluftsområde i Austevoll.

Her finner du flere turtips

Facebook: Friluftsliv i Vestland

Turtips Vestlandet

Tursenteret i Marken kan hjelpe deg med både turplanlegging og utstyr.

Ønsker du flere turtips? Meld deg på vårt nyhetsbrev.

Annonse:

Våre turer og kurs
Tur til Olsnessåta på Osterøy etter fellesmøte 12.–13. november, 2022.
Våre turer og kurs
Medlemsfordeler i Turlaget
Sti mellom Breidablik og Vending, august 2023.
Medlemsfordeler i Turlaget