Tilbake til Våre aktiviteter
Fire barn sitter i skogen og ser etter nyttevekster, omgitt av grønt gress og stammer
Fottur

Gratis deltakelse på våre aktiviteter

Bergen og Hordaland Turlag ønsker alle barn og unge hjertelig velkommen til felles friluftsopplevelser.

Mange av våre aktiviteter er enten gratis eller delvis sponset fordi vi mottar støtte for at aktiviteter for barn og unge ikke skal koste så mye. En del av våre aktiviter koster likevel en del, særlig om det for eksempel er overnatting, mat, reise eller honorar til instruktører. Men, våre friluftsaktiviteter skal være for alle uavhengig av økonomisk situasjon.

Gratisplasser til lavinntektsfamilier

DNT ønsker å legge til rette for at alle barn og unge får delta i fritids- og ferieaktiviteter, uavhengig av familieøkonomi. Vi subsidierer alle våre barne- og ungdomsaktiviteter, og tilbyr gratisplasser for deg som har behov. Mange av aktivitetene våre er også gratis til å begynne med.

Les artikkelen Ferieopphold for alle

Gjelder alle turene

Turer som innebærer overnatting, mat, reise, spesielt utstyr og liknende, vil koste en del penger. Tilbudet om gratisplasser gjelder familier med barn, så vel som ungdommer og unge voksne (<25 år) som ikke deltar på fritidsaktiviteter, strever med deltakelse på skolen, har vedvarende dårlig økonomi eller av andre årsaker har behov for å få dekket påmeldingsavgiften.

Søknad

Du trenger ikke å skrive en lang søknad, men for påmelding trenger vi en epost med følgende informasjon:

1. Fullt navn
  2. Fødselsdato
  3. Telefonnummer
  4. Epostadresse
  5. Eventuelle kommentarer (allergier, spesielel behov etc.)

Søknad Barnas Turlag (0-12 år): hild.aase@dnt.no

Søknad DNT ung (13-25 år): torjus.nostdal@dnt.no

NAV sin fritidstilskuddsordning

Det er også mulig å søke på NAV sin fritidstilskuddsordning. Får man godkjent søknaden sin kan man få dekket utgifter til for eksempel innmelding, kontingent, utstyr og reiser tilknyttet aktivitetene. Les mer om dette på Bergen kommune sin nettside.

Bor du i andre kommuner enn Bergen kan det hende lokallaget eller kommunen du bor i har egne ordninger du kan benytte deg av. Har du spørsmål eller trenger hjelp til noe? Ta gjerne kontakt med oss på bht@dnt.no eller tlf 553 35 810.

Barne- og familieaktiviteter fremover

Vis alle i DNTs aktivitetskalender

Våre turer og kurs
Tur til Olsnessåta på Osterøy etter fellesmøte 12.–13. november, 2022.
Våre turer og kurs
Medlemsfordeler i Turlaget
Sti mellom Breidablik og Vending, august 2023.
Medlemsfordeler i Turlaget