Unge Naturtalenter: Et år fylt med fantastiske opplevelser

Har du lyst på flotte naturopplevelser og et hav av friluftsferdigheter, solid erfaring i allsidig friluftsliv, personlig vekst og lederegenskaper, en haug med kurssertifiseringer fra DNT, og nye venner? Bli med i Unge Naturtalenter!

Unge Naturtalenter er et ettårig utviklingsprogram i friluftsliv for ungdommer mellom 16 og 19 år. Gjennom 9-11 temabaserte samlinger får deltakerne erfaring med ulike typer friluftsliv og turlederrollen.

Programmet inkluderer kurs i friluftsliv, kajakk, turledelse, skred og klatring. Temaer som turledelse, orientering, førstehjelp, artskunnskap og matlaging ute vil også bli dekket.
 Alt dette skal bidra til at du blir en stødig turleder med kunnskap og erfaring til å ta vare på deg selv ute på tur, og overskudd til å ta vare på deltakerne du senere skal lede på tur.

Det er gratis å delta på Unge Naturtalenter, og vi tilrettelegger for utlån av friluftslivutstyr. Meld deg på for et år du sent vil glemme!

Dette får du ved å delta:

• En rekke flotte naturopplevelser og et hav av friluftsferdigheter
  • Et solid innblikk i allsidig friluftsliv
  • Selvstendighet og trygghet i norsk natur
  • Personlig vekst og lederegenskaper
  • En hel haug med kurssertifiseringer fra DNT og andre organisasjoner
  • Nye venner fra hele regionen
«Det beste med dette er alle de fine opplevelsene jeg har hatt, men også vennskapene. De små stundene, pausene, er mine favoritter. Når man setter seg ned, deler litt sjokolade og bare prater litt.»
Kassandra (18)
Tidligere deltaker i Unge Naturtalenter